Vad måste man egentligen? – lunchwebbinarium den 19 november

Illustration av data som flödar på en skärm. I hörnet en "ordförandeklubba".

Dela artikel

Vad väntar i er organisation under år 2026? Kommer året präglas av att det är valår eller har ni ett stort verksamhetsutvecklingsprojekt inplanerat? Kanske står att utreda frågan om digitalt bevarande på agendan?

Att säkra sin digitala information behöver inte vara rymdforskning. Det finns olika verktyg att ta hjälp av. Arkiwera utvecklades till exempel som ett så kallat pre-ingest-verktyg, även kallat ETL-verktyg, specialiserat på att bevara webbplatser och sociala medieinlägg.

Under andra halvan av hösten är det många verksamheter som lägger budget och planering inför nästa verksamhetsår. Vi bjuder därför in till ett webbinarium där vi går igenom regler och metoder för bevarande av webbplatser och sociala medieinlägg. 

Information


Vad: Ett kostnadsfritt lunchwebbinarium med fokus på regelverk och metoder för digitalt bevarande av information publicerad på webbplatser och i sociala medier. Vi berör även frågan om AI-genererat innehåll. 

När: 19 nov kl. 11.30 – 12.15

Var: Teams (Online)

Kostnad: Gratis

Anmälan: https://events.teams.microsoft.com/event/d2bfd855-036c-43cb-8a75-d18b4b0d85e6@5aa202ae-cabe-4bb4-a4d4-1404327dddf1

Prenumerera på nyheter från oss.

Få en notifiering när vi uppdaterar.

Fler nyheter från Arkiwera

Första bilden på den presentation som visades under webbinariet
Event

Inspelning från lunchwebbinarium den 19 november

Den 19 november höll vi ett lunchwebbinarium om regler och metoder för att bevara webbplatser och sociala medieinlägg. En inspelning från webbinariet finns nu tillgänglig att titta på i efterhand.

Ikoner, 2 kyrkor och ikoner för informationshantering
Event

För dig som arbetar med informationshantering i Svenska kyrkan: Inbjudan till gratis lunchwebbinarium, anordnat av Arkiwera och ArkivIT

Välkommen till ett lunchwebbinarium om två aktuella frågor inom informationshanteringsområdet. Datum: onsdagen den 8 oktober, 2025  Tider: Kl. 12.00 – 12.45 Plats:  Online / Teams Målgrupp: Medarbetare inom Svenska kyrkan som arbetar med informationshantering (arkiv, registrering / diarieföring, administration men också kommunikation). Givetvis är du som jobbar i andra organisationer och har andra titlar välkommen